maanantai 11. toukokuuta 2009

Neljäsluokkalaiset kirjoittivat näytelmiä

Oudonkaltainen uni Afrikasta.
Näyttelijät Papukaija, Norsu, Apina eli kertoja.

Tekijät: Salla, Elisa ja Antti H

Kertoja: (hyppää näyttämölle ja raapii itseään) Uga uga olipa uga kerran uga uga uga pähkä uga hullu papukaija, joka lauloi:

papukaija: (hyppää näyttämölle ja laulaa) En ole leppäkerttu, enkä myöskään rypäleterttu. En ole sarvikuono, sarvi on aivan huono. Mä oon papukaija numero 101. 101 101 101 mä ooon. (Kiihdyttää tahtiaan) 101 101 101 101 101 101 101 ……………… (hiljentyy)

Kertoja: Uga ja uga uga. Olipa kerran myös näsäviisas norsu, joka saneli elämän viisauksiaan päivät pitkät:

norsu: (tömistelee näyttämölle ja alkaa ketoa) Maapallo on pyöreä, ei litteä. Kuu kiertää maata, eikä toisin päin

Kertoja: Eräänä päivänä norsu ja papukaija tapaavat toisensa. Ilmiriitahan siitä syntyi. (Papukaija lentää norsua päin.)

papukaija: Varo vähän, senkin paksufantti!

norsu: Sinähän se lensit minua päin, sinä tietämätön sulkakasa!

Kertoja: (Tulee sovittelevasti norsun ja papukaijan väliin.) Älkääpäs nyt riidelkö! Ei tämä uni ole vielä lopussa.

papukaija: Mutta tuo iso pahan hajuinen möhkäle tömisteli maailman parasta laulajaa eli minua päin!

norsu: Tuo sulkakasa ei tiedä laulamisesta mitään! Minä taas olen viisain otus maan päällä!

papukaija: Tuo pölvästi ei edes tiedä paljonko on 1+1.

norsu: Tiedänpäs! Sehän on 5.

papukaija: E i vaan se on 10.

Kertoja: Älkää viitsikö riidellä. Oikea vastaus on 2.

papukaija ja norsu: Eihän ole!!!!!

Kertoja: (tuhahtaa ja huokaisee) Ei noiden riitapukareiden kanssa voi jutella.

Kertoja: Tämä uni loppui surkeasti.

norsu ja papukaija: EIPÄS LOPPUNUT!

(Kertoja pyörtyy. papukaija ja norsu katsova toisiinsa peloissaan ja alkavat kiertää näyttämöä.)

Kertoja: ( Herää ja rääkyy suunnattomasti. Norsu ja papukaija juoksevat näyttämöltä kertoja perässä)

Ei kommentteja: